Friday, May 22, 2009

ni tgh crite psl kenduri ker?

salam...

sebut je pasal kenduri mesti sume jd lapar kan? tadi aku pon mcm tu gak... last2 x de selera nak sambung makan... rase nak tumbuk2 je beliau tu..

sebenarnye gini..pg tadi aku gi la kat satu tmpt tu utk makan... tgk2...kedai tutup... xpe2..kat depan tu ade jual air tebu.. teringat kat anas yang mengidam nak minum air tebu...so aku pon gi la kat tmpt tu bli...dah bli tu aku pon blek semula kat tmpt tu tumpang duduk...

tgh syok ddk tu sambil menunggu org yg x smpi2, datangla segerombolan makhluk...tgk2 atas bawah...depan belakang...SAH mereka tu manusia betol... mane la tau Jin dtg tumpang ddk kat kedai yg x bukak ni...ok...lps tu telinga aku yg hebat ni pon mencuri dgr perbualan mereka...ni bukan mencurik dgr ek.nk tau mereka ni orang ape je...SAH melayu...sambil dengar2 tu aku cube pahamkn ape mereka cakap...


"wei..ko tau aritu aku jmpe si gendut tu kat rompin...cilak* punyer
gendut..nmpk aku wat x tau je..",
kata si kepala botak....


kawan nye pon balas, " hahah...si gendut mmg mcm tu.. eh, ko wat ape kat rompin tu?"


"Aku gi kenduri sket kat sane..ade la bace2 yassin ngan tahlil sket.."


"ooo...abis tu ko nyer naik la?"



"Naik? Cis..hampir2 je aku nyer naik... Tp member aku naik BEB...bagos la tmpt dier wat yassin tu.. aku plan hujung minggu ni aku nak wat yassin ngan tahlil sket lg... ko nk ikot x?"


"kat tmpt mane plak ko nk wat? ni sponsor ke kene payung sket? aku x brape ade duit la...bini aku nak wat bli susu anak.."


time ni je aku da pening sket..
kenduri yassin sape yg nk gi kene bayar ke?

"mesti la kene payung sket..kali ni kenduri tu aku wat kat air hitam...blakang hutan yg kat simpang tiga tu...wiuss..tmpt tu berkat beb...nombor aku minggu lps menang beb..ni tiket dier...8188...tu yg aku nk wat kat situ lg..."

hampeh tol...igtkn derang crite yassin ape la td...nak gi amek nombor ekor pon ko wat main2 ngan agama ek? pikir la sket...korang tu agama islam... x sangke aku ade orang yg wat menatang ni terang2..

noktah.


2 comments:

  1. semoga DIA ampunkan dosadosa mereka jika mereka jahil@tidak tahu.

    ReplyDelete
  2. tapi mereka tahu...nak wat camner kalau gitu?

    ReplyDelete